Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
HUM1128 Lecturas, Comunicación y Ecosistemas Educativos

Tavira. Revista Electrónica de Formación de Profesorado en Comunicación Lingüística y Literaria

Tavira. Revista electrónica de formación de profesorado en comunicación lingüística y literaria es de ámbito nacional e internacional y se vincula a las líneas de investigación del grupo HUM-1128-Lecturas, Comunicación y Ecosistemas Educativos (LECOEDU). Su misión está orientada a ofrecer un espacio para compartir la investigación y la innovación educativas para la formación inicial docente -grados y másteres- y el desarrollo profesional en las aulas, puntos de referencia de la acción educativa.Entre las líneas que se postulan encontramos:

  1. . Enseñanza de la lengua materna: lengua oral y escrita
  2. . Enseñanza y aprendizaje de la lengua y la literatura españolas
  3. . El español como lengua extranjera (ELE) y en contextos multilingües
  4. . Lenguaje claro y lectura fácil desde la democratización del acceso a la información
  5. . Contribución de competencia lingüística a las áreas no lingüísticas (ANL)
  6. . El aula como espacio de aprendizaje
  7. . Diseño, desarrollo y concreción del currículo
  8. . Didáctica del texto y su gramática
  9. . Planes de lectura en centros educativos
  10. . Espacios y agentes de promoción de la lectura
  11. . Socialización cultural y educativa mediada por nuevos modelos de comunicación
  12. . Formación inicial y desarrollo docente en DLL
  13. . Ciudadanía crítica y Objetivos de desarrollo sostenible (ODS)

La revista tiene una periodicidad continua.

Se  divide en cuatro secciones, constituyentes de la propia Torre Tavira de la ciudad gaditana:

  1. Libro diario de Vigía: editorial
  2. Cámara Oscura: investigaciones del área
  3. Sala de exposiciones: experiencias,  propuestas didácticas e investigaciones en contextos
  4. Catalejo: reseñas

https://revistas.uca.es/index.php/tavira